Frågor och svar

Här svarar vi på några av de vanligaste frågorna vi får rörande försäljning av mobiltelefoner och hur det fungerar.
Kan man få mer betalt för sin telefon någon annanstans?
Ja, det är möjligt. Om man själv vill lägga ner tid så kan man prova sälja sin produkt genom att lägga ut en annons själv. Vår affärsidé bygger på att det ska vara enkelt, säkert och miljövänligt!
Vad bör jag tänka på innan jag skickar min produkt?
Ta ut ditt SIM-kort då vi inte kommer att spara SIM-kort som sitter i telefonerna! Spara information som bilder, kontakter som du vill ha kvar då vi kommer att rensa telefonerna och inte kan återställa de sen!
Vad gör jag om min produkt finns inte listad på er sida?
Vi hanterar alla typer av mobiltelefoner och bärbara datorer. Dock kan vi inte betala för allt då de äldre modellerna inte är värda någonting. Men vi återvinner dem på ett miljövänligt säkert sätt utan kostnad! Självklart står vi för frakt för allt som skickas in. Posta den till:
It-hantering Sverige AB
Box 651
631 08 Eskilstuna
Betalas det som står enligt värderingen?
Ja, om inte informationen som valts och lämnats är felaktigt så betalas summan ut inom högst 5 dagar (oftast samma dag vi får in). Om produkten avviker från den information som lämnats kommer nytt erbjudande mailas ut till dig. Det är då helt ok att avböja det om det inte passar och få sin enhet returnerad utan kostnad! Vi tar inte ut några administrativa avgifter eller dolda avgifter!
Min telefon är inte köpt i Sverige, kommer det bli problem?
Ja, det kommer att påverka värderingen.
Får vi kopiera och använda information och text från er hemsida?
Nej, vi tillåter INTE att text, villkor, bilder eller annan information kopieras och används!